En Scooter for den reisende dykkeren
Nytt med VRT EVO
Suex XJ VR med NiMh batteri. Mens SUEX sine dyrere XJT, XJS og XK1 modeller er rettet mot vrak og grottedykking, har de fått laget en sportsdykkerversjon som har nok kraft, god brenntid og ser kul ut. SUEX omtaler VRT som en recreational scooter, da den har en kropp som ikke tåler de samme dybdene og valget mellom to hastigheter. Ved teknisk/grottedykking, så ønsker man ofte at man har trinnløs justering av hastighet. Dette er fordi man vil tilpasse farten i forhold til teamet, slik at man slipper å starte/stoppe så mange ganger i løpet av et dykk. Med 60 minutters brenntid på maks fart (100 minutter i marsjfart, 45m/min), så vil den fint holde til et langt eller to kortere dykk på ca 45-60min, med tanke på at man ikke holder inne triggeren hele dykket.
1. Det største problemområdet på en scooter og dyreste feil/skaden å reparere er lekkasjer gjennom akslingen. SUEX sitt design på denne gjennomføringen er den mest robuste og fail safe løsningen på markedet.
2. SUEX sitt patenterte system for å montere scooteren uten «hasper/latches» er veldig praktisk i bruk, mer robust enn tradisjonelle design med hasper og er en mer pålitelig «lukk og lås» mekanisme enn sammenlignbare alternativer.
3. SUEX scooters har et genialt balanseringssystem og kommer levert fra fabrikk ferdig avveiet og balansert for saltvann. Når scooteren skal brukes i ferskvann lar systemet deg konfigurere om avveiingen på en standarisert og ferdig forberedt måte som tar mindre enn 30 sekunder å utføre.
4. Scooteren har tilstrekkelig kraft til å effektivt taue dykker med dobbelt 12 og en stage.
Egenskaper:
Farge: Svart
Batteri: NiMh
Brenntid: 60-100 minutter (maksfart / vanlig marsjfart)
Konstruksjon: Technopolymer/Polykarbonat
Fart: 65 meter pr minutt (20kg / N 200 static thrust)
Maksdybde: 101 meter
Vekt (m/batterier): 16,5kg
Lengde: 72,0cm
Diameter: 20,0cm
Andre detaljer:
Automatisk «cut off» beskytter batteripakken for å bli belastet for hard/trukket for langt ned i spenning
2-trinns hastighetsjustering
Patentert forseglingsmekanisme mellom kropp og motor som ikke er basert på de typiske «locking latches» som du har sett på lykter og andre scooters.
Leveres ferdig avveiet for saltvann, lader er også inkludert
N-Handle
SUEX sitt patenterte Proplock propellsystem
VRT scooters fra Fue.no leveres også med ferdig oppsatt ‘easy adjust’ tow cord. Så det er kun å topplade scooteren, hive den i bilen og dra å dykke med den rett ut av esken.
Når du spesifiserer ekstrautstyr/oppgraderinger kommer naturligvis scooteren ferdig konfigurert og montert slik du har bedt om.
Se også under tilbehør de forskjellige instrument «mounts» og annet tilbehør som vi har på lager til VRT scooteren din.