fue´s Fraktalternativer

Fraktalternativer

Fraktalternativer

Til frakt av sendinger som veier mellom 0 - 35 kilo bruker vi hovedsaklig Posten Norge sine produkter Servicepakke, På Døren Hjem eller Bedriftspakke postkontor. Sendinger med lav vekt (under 1kg) sender vi ofte som Pakke i postkassen. Enkeltkomponenter med egenvekt over 35kg sender vi som Stykkgods med Tollpost.
I tillegg har du som tidligere muligheten til å bestille på nett og hente i butikken vår.Som en fellesnevner for alle sendingsalternativer gjelder at fraktkostnaden blir lavere dersom du betaler med kort direkte i nettbutikken, istedenfor å velge Postoppkrav som betalingsalternativ. Pakke i postkassen kan vi kun benytte på bestillinger som betales med kort i nettbutikken.

En viktig ting som du "bare må velge å stole på oss" når det gjelder beregning av fraktkostnad og hvor mye kortet ditt blir belastet er at:

  • Vi vil alltid gjøre en manuell kontroll av at fraktkostnaden er riktig beregnet og ikke for høy.
  • Vi vil alltid justere ned fraktkostnaden der den er beregnet for høyt i nettbutikken og/eller om vi sender som a-post (se mer nedenfor)
  • Vi kan aldri justere opp en fraktkostnad eller belaste kortet ditt for mer enn det du har godkjent/autorisert da du la inn bestillingen og registrerte betalingen

Servicepakker er det mest vanlige og rimelige fraktalternativet for sending mellom bedrifter og privatpersoner.
Pakken henter du på ditt Hentepostkontor/Post i Butikk. Når vi har pakket din bestilling og den er klar til innlevering får du et sendingsnummer av oss på epost som du kan benytte til å spore hvor langt pakken har kommetpå Posten sine nettsider. Du vil du også få en SMS med beskjed om at pakken er klar til henting så snart den er registrert inn på ditt lokale Hentepostkontor/Post i Butikk.

Typisk frakttid med utsendelse fra Oslo: I sør-norge 2-3 dager Til nord-norge 3-5 dager

Servicepakker kan sendes både med og uten oppkrav.
Dersom du velger postoppkrav som betalingsmåte kan du alltid betale oppkravsbeløpet med kontakter og vanlig BankAxept betalingskort der du henter pakken. Fraktkostnaden vil få et tillegget for oppkrav på ca 40-45 kroner ink mva, så det vil alltid være billigere å betale med kort i nettbutikken og få pakken tilsendt uten oppkrav. Som regel kan du også benytte et kredittkort.

Pakke i postkassen benytter vi ofte på bestillinger med lav vekt og lav verdi. A-post har to store fordeler: 1. det er billig 2. det går lynraskt og blir levert hjem i postkassen din så framt den får plass (ellers får du hentelapp i postkassen og henter på ditt lokale Hentepostkontor/Post i Butikk). Og så har det to ulemper: 1. det er ikke sporbart 2. sendingen er ikke forsikret. Vi vil ALLTID vurdere om bestillinger du gjør lar seg sende som a-post. Dersom vi vurderer at bestillingen din kan sendes som a-post, vil vi manuelt endre fraktkostnaden og selvfølgelig kun belaste kortet du har betalt med for den riktige lavere fraktkostnaden.

På Døren Hjem er et produkt Posten har laget spesifikt for netthandel. Det er noe mer kostbart enn en Servicepakke, men som navnet sier leveres pakken da på døren til deg hjemme (Posten ringer og sjekker at/når du er hjemme før de kjører ut). På Døren Hjem pakker kan sendes både med og uten oppkrav.
NB! Sjåføren kan kun ta imot betaling med standard BankAxept betalingskort. Når vi har pakket din bestilling og den er klar til innlevering får du et sendingsnummer av oss på epost som du kan benytte til å spore hvor langt pakken har kommet på Posten sine nettsider.

Bedriftspakke Postkontor er et nesten genialt sendingsprodukt for deg som har mulighet til å ta imot pakker på arbeidsplassen. Det er som regel bare marginalt dyrere enn Servicepakke, men har raskere fremsendelsestid og blir levert til deg/på arbeidsplassen din, så du slipper dra innom ditt Hentepostkontor/Post i butikk for å få ut pakken. (NB! Det er mulig med postoppkrav på denne type pakke også, men det har et oppkravsgebyr på hele kr 205,- ink mva.) Når vi har pakket din bestilling og den er klar til innlevering får du et sendingsnummer av oss på epost som du kan benytte til å spore hvor langt pakken har kommet på Posten sine nettsider.

Bestille på nett & hente i butikken vår på Bislett. Denne muligheten er først og fremst ment å gjøre handelen mer praktisk for deg. Når du registrerer en bestilling og velger "Hente i butikken på Bislett" vil vi finne frem varene og gi deg en bekreftelse på at det er plukket og klart til henting. Mangler noe på bestillingen din vil du få beskjed om hvilke alternativer og tid du har for å hente alt eller noe av bestillingen.

Vi minner på at det ikke er noen prisforskjell om du handler fra nettsidene våre eller direkte i butikken.

Produkten er lagt til din ønskeliste
Produkt lagt til for å sammenligne.

Cookies hjelper oss å forbedre din opplevelse på vår nettside. Så for å kunne analysere trafikken, tilby deg personlig informasjon og for at grunnleggende funksjoner skal fungere på nettsiden, trenger vi å benytte oss av cookies. Les mer om hvordan vi bruker cookies